کانابیس چیست؟ علائم اعتیاد به کانابیس چگونه است؟

کانابیس چیست؟ علائم اعتیاد به کانابیس چگونه است؟

کمپ ترک اعتیاد لاکچری فرمانیه در بین مراجعین خود بسیار کسانی را می‌بیند که مشکل اعتیاد به ماده مخدر کانابیس یا هم خانواده‌های آن مانند حشیش، گل و … دارند. موضوعی که در بین اکثر آن‌ها مشترک بوده، این است که فکر نمی‌کردند این ماده اعتیاد آور باشد و حالا برای ترک گل یا کانابیس به این مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرده‌اند.

kampcta - کمپ ترک اعتیاد فرمانیه کمپ ترک اعتیاد لاکچری با بهترین امکانات درمانی و رفاهی برای بیماران

برای مشاوره همین حالا با مرکز ترک اعتیاد فرمانیه تماس بگیرید:

 02126100813

 02126231821

 09126896964

کانابیس چیست؟

سابقه‌ مصرف این ماده به قرن نوزدهم برمی‌گردد که در انگلستان و اروپای غربی برای ترک اعتیاد معتادانی که تریاک می‌خورند در دسترس قرار گرفت. اما مردم هیچگاه از آن استقبال چندانی نکردند. از آنجا که در سال‌های قبل در هندوستان مصرف همگانی داشت اولین گزارش‌های علمی در ارتباط با آن توسط پزشکان انگلیسی که در هندوستان و نیز تیمارستانی در قاهره طبابت می‌کردند ارائه گردید و موثرترین آنها گزارش دکتر وارناک مدیر تیمارستان قاهره بود که طی آن در سال 1859 اعلام نمود که مصرف این مخدر منجر به دیوانگی می‌گردد.

مبنای نتیجه گیری دکتر وارناک احتمالا شدت علاقه بیماران تیمارستان به مصرف کانابیس بوده است و به نظر می‌رسد این حقیقت بین افراد خارج از تیمارستان نیز هواخواه بسیار داشت نادیده گرفته شده است.

نظریات دکتر وارناک حتی در آن زمان نیز از سوی همگان پذیرفته نشد. برای نمونه کمیسیون مواد مخدر حاصل از کنف که در سال 4-1893 به منظور بررسی داد و ستد این مواد و تاثیر آن بر شرایط اجتماعی و اخلاقی مردم هندوستان و تبت و نیز ممنوع کردن کشت آن تشکیل یافت، در پایان کار خود اعلام داشت که چنانچه در مصرف مواد مخدر کنفی افراط نگردد، تاثیرات جسمانی، روحی و اخلاقی آن زیان بار نمی‌باشند و نیز اعلام نمود که مدرکی بر اعتیاد آوری آن در دست نیست لذا ممنوعیت آن عملی نمی‌باشد. شواهد و مدارک موجود تمامی گویای آن بود که آثار زیان بخش آن گیاه بیش از چای و قهوه نیست. بعدها مواد مخدر مشابه ای نیز تولید شد به نام کمکیال که توضیحات مربوط به این ماده مخدر در مقاله مواد کمیکال داده شده است.

کمپ ترک اعتیاد لاکچری فرمانیه با داشتن مشاورانی حرفه ای در کنار شماس.

برای مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید.

02126100813

02126231821

09126896964

اثر کانابیس

کانابیس حواس لامسه، شنوایی و بویایی مصرف کنندگان را تقویت می‌کند و به آنان آرامش می‌بخشد و موجب پدید آمدن اوهام و تخیلات در آنان می‌شود.

از نظر شیمیایی یک داروی آرام بخش و خواب آور است و معمولا از گیاه کانابیس ساتیوا که به آسانی و سرعت در سراسر جهان می‌روید، بدست می‌آید. عنصر فعال این ماده مخدر تتراهیدرو کانابی نل است که در قسمت گلبرگ‌های و در شیره‌ی این گیاه بیشتر از سایر قسمت ها یافت می شود. ماری جوانا مخلوطی از برگ های خرد شده، ساقه و گلهای گیاه می‌باشد. که برای مصرف به شکل دخانیات آماده گردیده است. چرس یا گنجا شیره خام این گیاه است و از ماری جوانا و حشیش ( برای اینکه بدانید حشیش چیست به مقاله ی دیگری از کمپ فرمانیه مراجعه کنید.) بسیار قوی تر می‌باشد، حشیش که نیز قوی‌تر از ماری جوانا است چرسی است که به شکل پودر در آمده است.

علائم اعتیاد به کانابیس

هنگامی که این مخدر را مانند سیگار می‌کشند بوی مخصوصی در فضا می‌پیچد، استعمال کانابیس حواس انسان مانند لامسه، شنوایی و بویایی را تقویت می‌نماید و مصرف کنندگان آن ممکن است به اوهام و تخیلات پردازند بسیار خوشحال و آرام به نظر آیند. قیمت این ماده گران است و کسانی که آن را مصرف می‌نمایند ممکن است برای به دست آوردن آن با مشکلات مالی مواجه گردند. مصرف کنندگان آن ممکن است به علت همراه داشتن، خرید و فروش و کشت این ماده دستگیر شوند.

آثار احتمالی مصرف در بلند مدت

آثار احتمالی مصرف کانابیس در بلند مدت

مصرف طولانی این ماده به شدت بر روی مغز انسان تاثیر منفی می گذارد و باعث می شود در برخی موارد حتی فرد دچار فراموشی شود. گاهی هم دچار اختلالاتی در ریه مصرف کنندگان می‌گردد، اما بروز مشکلات جسمانی و روحی در آنان نسبتا کمتر دیده می‌شود. خطر اصلی برای مصرف کنندگان این است که آنان غالبا در مسیر قاچاقچیانی قرار می‌گیرند که مواد خطرناک دیگری نیز عرضه می‌دارند. اکثر میلیون‌ها نفر از مصرف کنندگان آن از مصرف این ماده پا فراتر نگذارده و به مصرف هروئین و کوکائین نمی‌پردازند، اما غالب مصرف کنندگان هروئین و یا کوکائین اعتیاد خود را با مصرف کانابیس شروع کرده اند.

عوارض ترک اعتیاد کانابیس

طبق گزارشات کمپ  ترک اعتیاد در تهران، کسانی که مقدار مصرفشان بسیار است پس از ترک با افسردگی، بی‌خوابی و اضطراب روبرو می‌شوند. ارتعاش بدن نیز از جمله عوارض متداول ترک است.

ترک کانابیس

مصرف کنندگانی که بخواهند استعمال این ماده را ترک نمایند، باید در مراکز ترک اعتیاد از جمله کمپ ترک اعتیاد vip فرمانیه بستری شوند تا با استفاده از مشاوره مددیار، بتوانند ترک گل، ترک حشیش و کانابیس را با موفقیت پشت سر بگذارند.

همان گونه که در اعتیادهای دیگر گفته شد نکته مهم آگاهی از این است که چرا اعتیاد آغاز گردیده است. چنانچه شرایط و فشارهای زندگی که موجب اعتیاد بوده اند تغییر نیابند، احتمال دارد که معتاد پس از ترک بلافاصله به مصرف مجدد روی آورد.

کانابیس (که به نامهای بنگ بانگ، چرس، گنجه گوج، گرس، حشیش، هپ، هرب، همپ هندی، ماری جوانا، مری جین، پات، رداویل، ریفر، اسمش، چای استیک تایلندی، و وید، نیز معرف است) یکی از غیرقانونی ترین و در عین حال رایج ترین مواد مخدر در جهان است. گفته می‌شود که بین 41 تا 47 میلیون آمریکائی مصرف آن را آزمایش کرده‌اند و بین 16 تا 20 میلیون نفر نیز همواره آن را مصرف می‌نمایند. بر خلاف رواج آن از شهرت بدی برخوردار است و معمولا با مواد مخدری مانند هروئین و کوکائین در یک سطح قرار دارد. حقیقت این است که اگر چه بسیاری از محققین با صرف وقت و پول بسیار به منظور دستیابی به عواقب و مشکلات ناشی از آن را مورد بررسی قرار داده‌اند، اما تاکنون در ارتباط با مصرف آن، نکات منفی نسبتا کمی یافته‌اند و به هیچ اثر جانبی جدی و یا مشکلی که ناشی از آن باشد برنخورده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مخدر بنزای و ترک بنزای مقاله دیگر ما را که در رابطه با این موضوع نوشته شده را بخوانید.

ترک کانابیس چند روز طول میکشد؟

این سوال یکی از اولین سوال هایی است که مصرف کنندگان مواد مخدر خانواده کانابیس از مشاورین مراکر ترک اعتیاد می‌پرسند. جواب این سوال بستگی زیادی به شرایط روحی و جسمی فرد مصرف کننده دارد. ممکن است از لحاظ فیزیکی و جسمی ترک این نوع ماده مخدر خیلی زودتر انجام شود اما مهم تر از آن شرایط روحی و روانی است. بعد از ترک فیزیکی باید در نظر داشته باشید که ابزارهایی مورد نیاز است تا باعث جلوگیری از لغزش ( مفهوم وسوسه چیست ) شود.

مطلب مرتبط: مدت زمان باقی ماندن انواع مواد مخدر در بدن پس از شروع سم زدایی در کمپ ترک اعتیاد فرمانیه

kampcta - کمپ ترک اعتیاد فرمانیه کمپ ترک اعتیاد لاکچری با بهترین امکانات درمانی و رفاهی برای بیماران

برای مشاوره همین حالا با مرکز ترک اعتیاد فرمانیه تماس بگیرید:

 02126100813

 02126231821

 09126896964


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا