چرا افراد تمایل به خوابیدن بعد از مصرف گل دارند؟

خوابیدن بعد از مصرف گل(عوارض خوابیدن بعد از مصرف گل)

مصرف گل می تواند روی خواب شما اثر بگذارد.در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

استفاده از گل در سنین پایین ممکن است باعث مشکلات خواب شود. براساس مطالعه‌ای که در سال 2014 انجام شد و اطلاعات نظرسنجی از 1811 شرکت کننده با سابقه استفاده از گل را جمع‌آوری کرده است، استفاده از گل به ویژه قبل از 15 سالگی ممکن است باعث مشکلات خواب در بزرگسالی شود. این مطالعه قادر به تعیین اینکه آیا گل باعث بدتر شدن خواب می‌شود یا اینکه افراد مبتلا به بی خوابی به احتمال زیاد از گل برای اثرات آرام بخشی آن استفاده می‌کنند نیست. برای تأیید رابطه به مطالعات بیشتری نیاز است.
در حالی که هنوز سوالات زیادی برای پاسخ دادن وجود دارد تحقیقات موجود نشان می‌دهد که تأثیرات گل در خواب ممکن است به عوامل مختلفی از جمله تفاوت‌های فردی، غلظت ماده مصرفی و دفعات مصرف بستگی داشته باشد. در این مقاله موضوع خوابیدن بعد از مصرف گل را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین کمپ ترک اعتیاد در تهران، کمپ ترک اعتیاد لاکچری فرمانیه با داشتن مشاورانی حرفه ای در کنار شماس.

برای مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید.

02126100813

02126231821

09126896964

بررسی تاثیر مصرف گل روی خواب؛ آیا مصرف گل خواب آور است ؟

بی خوابی (انسومنیا) شایع‌ترین اختلال خواب در آمریکا است و درصد زیادی از مردم این مشکل را در برهه‌ای از زندگی خود تجربه کرده‌اند.
در بسیاری از ایالت‌های آمریکا استفاده از شاهدانه و مشتقات آن از جمله گل را برای اهداف دارویی قانونی کرده‌‍اند که این امر انجام تحقیقات برای بررسی تاثیر گل بر خواب و موضوع خوابیدن بعد از مصرف گل را آسانتر می‌کند.
در طی دهه 1970 تحقیقات در مورد اثرات مصرف گل بر خواب در انسان انجام شده است که نتایج متناقضی از آن حاصل شد. محققانی که به دنبال آگاهی از تأثیر گل بر روی خواب بودند، داوطلبان را در آزمایشگاه، مورد مطالعه قرار داده و مراحل خواب و تداوم خواب را اندازه‌گیری کردند. برخی مطالعات نشان داد که توانایی افراد در خوابیدن بهبود یافته است. با این حال با قطع مصرف، کیفیت خواب افراد به وضوح در طول دوره ترک بدتر می‌شود. همچنین کاهش مصرف هم باعث ایجاد بدخوابی در این افراد شده است که نشان می‌دهد رابطه بین مصرف گل و خواب ممکن است کاملا مستقیم نباشد.
بسیاری از افراد مبتلا به بی خوابی تمایل به استفاده از گل برای بهبود و تسریع در خوابیدن دارند. 65 درصد از افرادی که قبلا گل مصرف می‌کردند، خواب کم را دلیل عود بیماری و مصرف مجدد خود می‌دانند.
این تحقیقات نشان می‌دهد گرچه استفاده از گل ممکن است در ابتدا برای خواب مفید باشد اما با استفاده مزمن و با گذشت زمان این پیشرفت‌ها کاهش می‌یابد و نتیجه عکس خواهد داشت و حتی دچار عوارض زیادی می‌شوند.

در ادامه این مقاله از کمپ ترک اعتیاد خصوصی فرمانیه بررسی می‌کنیم که آیا میزان مصرف گل بر بی خوابی تاثیر دارد؟ عوارض خوابیدن بعد از مصرف گل چیست؟

میزان مصرف گل و بی خوابی؛ آیا مصرف گل باعث بی خوابی می شود ؟

 

میزان مصرف گل و بی خوابی

دانشمندان دانشگاه میشیگان که علاقه‌ داشتند کیفیت خواب بین مصرف کنندگان روزانه گل، مصرف کنندگان گاه به گاه که حداقل یک بار در ماه گذشته مصرف داشته‌اند و افرادی که اصلا مصرف نداشتند را بررسی کنند و ببینند چه تفاوتی با هم دارد در سال 2016 آزمایشی را روی 98 داوطلب انجام دادند.
دانشمندان از 98 داوطلب مرد اکثراً جوان و سالم خواستند که به یک نظرسنجی پاسخ دهند. به این صورت که روزانه دفترچه یادداشت خواب خود را نگه داشته و به مدت یک هفته از شتاب سنج استفاده کنند. شتاب سنج ها، الگوهای فعالیت را در چند روز اندازه‌گیری می‌کنند. در طول مطالعه افراد به طور معمول گل استفاده می‌کردند.
نتایج حاصله نشان می‌دهد که میزان مصرف جزء فاکتورهای مهم به نظر می‌رسد. 39 درصد از افرادی که به طور روزانه مصرف کردند از بی خوابی قابل توجه شکایت داشتند. در همین حال، فقط 10 درصد از افرادی که گاه به گاه مصرف کردند از بی خوابی شکایت داشتند. هیچ تفاوتی در شکایات خواب بین افراد غیر استفاده کننده و افراد دیگر وجود ندارد. این یافته‌ها باعث شد تا محققان دریابند مصرف گل اغلب منجر به بی خوابی می‌شود حتی اگر در کوتاه مدت به شما کمک کند تا خوب بخوابید.

 مطلب مرتبط: عوارض ترک گل

عوارض خوابیدن بعد از مصرف گل در افراد

در همین آزمایش مشخص شد هنگام وجود اضطراب و افسردگی در افراد وضعیت متفاوت است. به این معنا که ممکن است تأثیر گل در خواب بسته به افسردگی یا اضطراب در افراد متفاوت باشد. به عبارت بهتر اگر فردی افسردگی داشته باشد، گل ممکن است به خوابیدن او کمک کند اما اگر اینطور نباشد گل می‌تواند به او آسیب وارد کند.
عوارض مصرف گل بر خواب بسیار متغیر به نظر می‌رسد، بسته به فرد، زمان مصرف، نوع و غلظت گل، نحوه مصرف و سایر عوامل. شاید آینده به کشف‌های مثمر ثمر منجر شود.
به عنوان نتیجه گیری باید بگوییم که تاکنون مطالعات متعددی درباره تاثیر گل بر خواب انجام شده است. برخی افراد برای مقابله با بی خوابی دست به مصرف ماده مخدر گل می‌زنند. مصرف گل ممکن است در کوتاه مدت به درمان بی خوابی در شما کمک کند اما مصرف آن در طولانی مدت نه تنها به بی خوابی کمک نخواهد کرد بلکه خود عاملی است برای ایجاد اختلالات خواب و بی خوابی.

مطلب پیشنهادی : عوارض چسب نیکوتین را این مقاله بخوانید .

انواع گل چه تاثیری بر خواب دارد؟

انواع گل چه تاثیری بر خواب دارد

البته دانشمندان معتقدند انواع مختلف گل تاثیر متفاوتی روی خواب افراد می‌گذارند. دیده شده افرادی که اندیکا که یکی از انواع گل است را مصرف کرده‌اند دچار کابوس‌های شبانه شده‌اند و افراد دیگری که نوع دیگر گل به نام ساتیوا را مصرف کرده‌اند وابستگی کمتری به گل در آن‌ها گزارش شده است.

مطلب پیشنهادی : چند روز بعد از ترک اعتیاد ورزش را شروع کنیم ؟

kampcta - کمپ ترک اعتیاد فرمانیه کمپ ترک اعتیاد لاکچری با بهترین امکانات درمانی و رفاهی برای بیماران

برای مشاوره همین حالا با مرکز ترک اعتیاد فرمانیه تماس بگیرید:

 02126100813

 02126231821

 09126896964

 


1 دیدگاه دربارهٔ «خوابیدن بعد از مصرف گل(عوارض خوابیدن بعد از مصرف گل)»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا