شیره تریاک

بهترین روش ترک شیره تریاک چیست؟ ( عوارض + علائم شیره تریاک )

یکی از مشتقات ماده مخدر تریاک که بسیار سمی تر و با عارضه های بیشتری از آن تولید می شود و در اختیار عموم مردم قرار می گیرد شیره تریاک می باشد. این ماده تاثیری بیشتر از خود ماده اصلی دارد بنابراین شرایط ترک شیره تریاک و عوارض پس از آن نیز در فرد بسیار بیشتر می باشد. در این مقاله از کمپ فرمانیه در مورد این ماده مخدر و عوارض و شرایط ترک آن صحبت می کنیم.

شیره تریاک چیست؟

شیره تریاک یکی از مشتقات مواد مخدر تریاک می‌باشد این ماده‌ی مخدر به دلیل گذراندن مراحل مختلف اثری سمی‌تر و خطرناک‌تر از خود تریاک برای بدن دارد. شیره  از سوخته تریاک بدست می‌آید. به این ترتیب که در ابتدا سوخته تریاک را در آب حل می‌کنند و به آن حرارت می دهند تا بجوشد سپس ماده بدست آمده را از صافی عبور می‌دهند. در ادامه چیزی که حاصل می‌شود تفاله است که دوباره آنرا حرارت میدهند که در نهایت ماده ای سفت و غلیظ بدست می‌آید. این ماده قهوه‌ای رنگ شیره تریاک نام دارد. می توان گفت شیره حتی از خود ماده مخدر تریاک هم قوی تر است.

بهترین کمپ ترک اعتیاد خصوصی در تهران، کمپ ترک اعتیاد لاکچری فرمانیه با داشتن مشاورانی حرفه ای در کنار شماس.

برای مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید.

02126100813  – 02126231821

09126896964

شیره تریاک چیست

برای مشاوره همین حالا با مرکز ترک اعتیاد فرمانیه تماس بگیرید:

 02126100813

 02126231821

 09126896964

عوارض شیره تریاک

به طور کلی هر ماده اعتیاد‌زا یک سری عوارض کوتاه مدت و یک سری عوارض بلند مدت دارد شیره نیز حتی از خود تریاک بیشتر عوارض دارد عوارض خود تریاک را در مقاله تریاک چیست توضیح داده ایم.در ادامه به برخی از عوارض شیره تریاک که گاهی می‌تواند خطرناک نیز باشد می‌پردازیم:

عوارض مصرف شیره تریاک در کوتاه مدت

  • یبوست
  • کهیر یا جوش روی صورت و بدن
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • میل به غذا خوردن و در بعضی اوقات بی‌اشتهایی

عوارض بلند مدت

  • اضطراب
  • تاری دید
  • درد یا ناراحتی در قفسه سینه
  • سرفه‌های شدید گاهی اوقات همراه با خلط
  • افسردگی
  • سردرد شدید
  • مشکل در خوابیدن
  • افزایش تعریق
  • ضعیف شدن سیستم ایمنی
  • ناراحتی‌های تنفسی

موارد بالا تنها بخش کوچکی از عوارض بلند مدت مصرف شیره تریاک می باشند.

حتما بخوانید: کراک چیست؟

خواص شیره تریاک برای مردان

عوارض کوتاه مدت مصرف شیره تریاک

اکثر افراد فکر می‌کنند که مصرف آن باعث افزایش میل جنسی می‌شود، اما این تصور کاملا اشتباه است؛ این تصور حتی اگر 1 درصد هم درست باشد بعد از مدتی بر‌عکس عمل می‌کند و باعث کاهش میل جنسی و کاهش مدت زمان نعوظ می‌شود.

نکته حائز اهمیت این است که عوارض مصرف شیره تریاک در بعضی اوقات حتی باعث تنگ شدن عروق قلبی و ایست قلبی نیز می‌شود.

بهترین روش ترک شیره تریاک چیست؟

ترک اعتیاد به شیره در هر فرد می‌تواند متفاوت باشد، اما هدف نهایی هر فرد ترک شیره تریاک است. هنگامی که مصرف را متوقف می‌کنید بدن شما واکنش نشان می‌دهد و ممکن است عوارض مصرف شیره تریاک مانند مواردی که در بالا گفته شد در بدن شما اتفاق بیفتد.

بهترین راهی که شما می‌توانید این ماده را ترک کنید این است که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنید و زیر نظر متخصصان مصرف را قطع کنید؛ البته در بعضی از مراکز ممکن است برای ترک یک ماده مخدر به شما داروهایی مانند متادون، قرص ب 2 و… پیشنهاد کنند که این کار نه تنها شما را درمان نمی‌کند بلکه ممکن است به ماده دیگری هم اعتیاد پیدا کنید.

ترک شیره تریاک در کمپ

یکی از بهترین روش های ترک شیره تریاک و تنها روش ترک تضمینی ترک این ماده استفاده از کمپ های ترک اعتیاد می باشد. در این کمپ ها پس از شروع دوره سم زدایی با استفاده از اطلاعاتی که پزشک درمانگر و روانشناس از بیمار دریافت کرده‌اند و بر اساس میزان درد و خماری فرد بیمار اقدام به تجویز داروهایی برای کاهش درد ها میکند.

این داروها به دلیل آنکه در دوز مشخصی تجویز می شوند و تحت نظر پزشک مصرف آن کنترل میشود بسیار در درمان و ترک شیره تریاک موثر است مرحله بعد از سم زدایی و پس از پایان یافتن آن، مرحله ترک روانی می باشد. در کمپ های ترک اعتیاد فضای گروهی فراهم شده که بتوانید ترک روانی را به راحتی پشت سر بگذارید. در این کمپ‌ها وسایل رفاهی برای افراد بیمار فراهم می شود روان شناس متخصص به طور مرتب شرایط بیمار را بررسی کرده و در مواقعی نیز با ایجاد جلسات گروهی درمان با خانواده موجب ترک تضمینی میشود.

ترک ناگهانی شیره

عده ای همچون گذشته و با تحت تاثیر قرار گرفتن از فیلم ها سعی می کند با بستن خود به تخت شروع به ترک شیره تریاک نماید این روش هیچ نتیجه‌ای جز ضعف بدنی فرد و عدم تمایل به ترک مجدد ندارد در مواردی در این نوع ترک ها شرایط فرد بیمار به قدری بد شده که موجب بستری شدن او نیز می شود.

شاید با استفاده از این روش ها بتوان سم زدایی را بسیار سخت و با درد فراوان تحمل کرد و سموم را از بدن خود خارج نمود اما تمایل مجدد بدن به مصرف و تمایل روانی را هرگز نمی توان در این روش ها از بین برد احتمال آسیب فرد بیمار در این روش ها بسیار بالاست.

علائم ترک شیره تریاک

به دلیل تاثیراتی که  شیره تریاک بر سیستم بدن می گذارد و تغییراتی که در شرایط عصبی فرد ایجاد میکند. کنار گذاشتن و ترک کردن شیره تریاک نیز مانند هر ماده مخدر دیگری عوارض بعد از ترک مخصوص به خود را دارد در دوران سم زدایی که به ترمیم مسیرهای عصبی و خارج کردن مواد مخدر از بدن سپری می شود فرد بیمار با عوارضی از جمله دردهای عضلانی، بی خوابی، حالت تهوع و مشکلات گوارشی و تعریق بیش از حد مواجه می شود البته این علائم بسته به شخص، توانایی بدنی او و همچنین میزان و دوز مصرف او متفاوت می باشد اما به صورت کلی علائمی است که پس از شروع ترک شیره تریاک در فرد بیمار مشاهده می شود.

شیره تریاک چند روز در بدن می ماند

درمان درد خماری شیره

بهترین راه‌حلی که شما می‌توانید درد خماری تریاک را کاهش دهید این است که با یک مشاور متخصص صحبت کنید و از راه کارهای آن‌ها استفاده کنید، ممکن است بعضی افراد تمایلی به ماندن در کمپ‌های ترک اعتیاد نباشند، در این حالت برای درمان خماری شیره تریاک می‌توانید به صورت تلفنی و از داخل خانه خودتان با یک مشاور در ارتباط باشید.

عوارض بعد از ترک شیره تریاک

یکی از مهمترین عوارض پس از ترک شیره تریاک میل شدید فرد مصرف کننده به مصرف مجدد این ماده مخدر می باشد. بنابراین بسیار مهم است که ترک روانی نیز به درستی صورت بگیرد تا این عارضه نیز کنترل شود با شرکت در جلسات گروهی با استفاده از روانشناس متخصص در اعتیاد می توان این عارضه را نیز پشت سر گذاشت و ترک موفقی را تجربه کرد.

حتما بخوانید: عوارض ناس

ترک شیره چند روز طول میکشد؟

ترک شیره تریاک به دو روش کلی عموما انجام می‌شود:

  1. ترک تدریجی
  2. قطع ناگهانی مصرف

در روش ترک تدریجی شما می‌توانید به راحتی در طی 10 روز به همراه پزشک متخصص مصرف را کاهش داده و آن را به طور کلی کنار بگذارید. اما در روش قطع ناگهانی (روش سنتی) این ترک شیره یا ترک تریاک بسیار سخت است؛ فرض کنید پیش از تصمیم به ترک، مصرف بسیار بالایی داشته‌اید و به دلایلی قصد ترک شیره تریاک را دارید، در این حالت ترک به روش سنتی بسیار سخت است و ممکن است دچار لغزش شوید اما به طور معمول در این روش هم چیزی حدود 10 الی 12 روز طول می‌کشد که ماده مخدر از بدن شما خارج شود.

شیره تریاک چند روز در بدن میماند؟

ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که اثر شیره تریاک تا چند روز در بدن می‌ماند ؟ در پاسخ به این پرسش می‌توان گفت : به طور معمول اثر آن 2 تا 3 روز در خون و ادرار باقی می‌ماند.

برای ترک شیره تریاک چه بخوریم؟

بدن شما برای جبران مواد مغذی از دست رفته دوباره به غذا میل پیدا می‌کند. با این حال، اگر در مورد انتخاب های غذایی خود دقت نکنید، ممکن است چالش های تغذیه ای نیز در طول روند بهبودی شما وجود داشته باشد. همچنین، کمبود مواد مغذی می‌تواند منجر به عدم تعادل در هورمون‌ها، التهاب مزمن، درد، اضطراب یا افسردگی شود که همگی می‌توانند محرک‌های عود باشند. همانطور که در مقاله بعد از ترک تریاک چه بخوریم اشاره کردیم افزایش مصرف غذاهای غنی از ویتامین و مواد مغذی می تواند روند سم زدایی را بهبود بخشد و به موفقیت شما در بهبودی کمک کند.

نوشیدن آب میوه‌های طبیعی مانند آب پرتقال، لیمو شیرین و… که ویتامین‌های مختلف را به بدن شما می‌رسانند می‌تواند در روند بهبودی شما مفید باشد. گرفتن دوش آب گرم و استراحت کافی نیز می‌تواند در روند بهبودی شما مفید واقع شود.

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین روش ترک شیره تریاک چیست؟ ( عوارض + علائم شیره تریاک )»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا