عوارض سورچه در طولانی مدت

سورچه چیست؟ ( بهترین روش ترک سورچه + عوارض اعتیاد به سورچه )

در این مقاله ما به مبحث سورچه چیست و بهترین روش ترک سورچه + عوارض اعتیاد به سورچه می پردازیم.

مصرف مواد مخدر از جمله مشکلاتی است که سالیان سال خانواده‌های بی‌شماری را گرفتار خود کرده است. در دنیای امروز انواع مواد مخدر به آسانی و وفور در اختیار افراد به خصوص نوجوانان و جوانان قرار داده می‌شود. مافیای مواد مخدر برای فروش محصولات خود هر بار آن‌ها را با نام جدید و فریبنده‌ای ایجاد می‌کند تا بتواند جوانان را فریب دهد. این در حالی است که تمامی مواد مخدر‌های جدید به نوعی از محصولات قبلی مشتق می‌شوند. سورچه دراگ جدید است که بیشتر در مهمانی‌های شبانه و شب نشینی‌ها استفاده می‌شود. سؤالی که مطرح می‌شود این است که مواد مخدر سورچه چیست؟ عوارض مواد سورچه کدام اند ؟ با توجه به اینکه گفته می‌شود تنها احساس لذت و سرمستی ایجاد می‌کند و اعتیاد‌آور نیست، آیا دارای عوارض و خطراتی نیز است؟

کمپ ترک اعتیاد لاکچری فرمانیه با داشتن مشاورانی حرفه ای در کنار شماس.

برای مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید.

02126100813  – 02126231821

09126896964

ماده مخدر سورچه چیست؟

سورچه برگرفته از کلمه سورچران است که بیشتر در مهمانی‌ها و شب نشینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری با کاکوئین دارد با این تفاوت که کوکائین از برگ‌های کوکا در آمریکای جنوبی به دست می‌آید و همین امر باعث می‌شود تا تولید آن در شرق کاری سخت و دشوار باشد.
در واقع سورچه همان هروئین تولید شده در آزمایشگاه است که اثرات قوی‌تری از هروئین دارد. سورچه یا سورچی با توجه به نامی که دارد، کاربرد وسیعی در سور و سات‌ها و مهمانی‌ها دارد. سازندگان آن می‌گویند که این ماده اعتیاد‌آور نیست و تنها برای مصارف خوشگذرانی استفاده می‌شود اما این موضوع صحت ندارد.

مواد سورچه که با نام دیگر تونی در بازار شناخته می‌شود، با قیمت گزافی که دارد به عنوان اسباب بازی جدید پولدار‌ها و افراد به اصطلاح لاکچری تبدیل شده است. این ماده صنعتی بسیار مخرب در اثر ایجاد تغییرات شیمیایی بر روی مرفین در آزمایشگاه‌ها به دست می‌آید. اثرات تخریب این ماده از سایر انواع مخدر به دلیل صنعتی بودن قوی‌تر از مواد سنتی است.
از لحاظ ظاهری، سورچه پودری سفیدرنگ مشابه با نمک ریز و پودر شده است که برخی مواقع به رنگ کرم یا قهوه‌ای نیز تولید می‌شود. رنگ آن بسته به نوع آزمایشگاهی که در آن تولید می‌شود، دارد.

 

 

سورچه چیست

برای مشاوره همین حالا با مرکز ترک اعتیاد فرمانیه تماس بگیرید:

 02126100813

 02126231821

 09126896964

 

طرز مصرف مواد سورچه

سورچه از طریق استنشاق یا اسنیف مصرف می‌شود. البته روش‌های مختلف دیگر مانند دود کردن یا تزریق نیز در برخی موارد دیده شده است. بیشترین طریقه مصرف مخدر سورچه به صورت مشامی قرار گرفته روی فویل و از طریق راه بینی است.

مکانیسم کارایی مواد مخدر سورچه به نحوی است که با تأثیر گذاشتن بر روی مغز و گیرنده‌های دستگاه عصبی مرکزی موجب بروز حالت‌های سرخوشی و بی‌خیالی در فرد می‌شود.سورچه پس از مصرف بلافاصله با حل شدن در چربی‌ها با سرعت بالا وارد مغز فرد شده و وابستگی عمیقی را در او ایجاد می‌کند به نحوی که فرد معتاد پس از طی شدن ۶ تا ۱۲ ساعت مجدد نیاز به سورچه پیدا می‌کند.

مشابه با تمامی مواد مخدر‌، ابتدای مصرف احساس سرمستی و هیجان را در فرد ایجاد می‌کند و به مرور به او آرامش و ر‌ها شدگی را القا می‌کند. عوارض اعتیاد به سورچه در دراز مدت موجب وارد شدن اسیب‌های جدی به مغز و روح و روان بیمار می‌شود.

 

حتما بخوانید: مواد مخدر فلاکا چیست

 

عوارض سورچه

مواد مخدر سورچه

 

همان طور که می‌دانید مصرف هر نوع ماده مخدر دارای عوارض و خطراتی است که اجتناب ناپذیر خواهند بود. عوارض سورچه مشابه با هروئین است. عوارض مصرف سورچه بر روی مغز از مهمترین خطرات مصرف این ماده به شمار می‌رود. عوارض مصرف سورچه موجب از کار انداختن گیرنده‌های عصبی مغز به مرور زمان موجب می‌شود تا فرد با مشکلات متعدد روحی و روانی مواجه شود.سورچه مواد مخدریست که اگر در طولانی مدت و بیش از حد مصرف شود باعث میشود تا مغز نتواند به عملکرد طبیعی خود بازگردد.

برخی از عوارض سورچه در طولانی مدت عبارتند از:

• ایجاد یبوست‌های شدید
• از دست دادن میل جنسی
• ایجاد تنگی نفس، خارش، تعریق شدید و کند شدن تنفس به دلیل عدم مصرف سورچه
• بروز علائمی مانند عطسه، آبریزش بینی، تهوع و استفراغ و بی‌قراری در زمان نیاز به سورچه در بیمار
• آسیب‌پذیر شدن دندان‌ها
• ایجاد التهاب در مخاط دهن، نقص در ترشح غدد بزاقی
• کاهش شدید وزن
• عقیم شدن مردان و بروز نازایی در زنان
• ایجاد اختلال در سیستم عصبی و دستگاه‌های گوارشی بدن
• ابتلا به انواع بیماری‌های کبدی مانند هپاتیت و یرقان
• ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و آسیب‌پذیری بالا در برابر میکروب‌ها و ویروس‌ها
• بروز مشکلات تنفسی و پوستی متعدد
• افزایش ابتلا به سکته قلبی و انواع سرطان‌ها
• بی‌حوصلگی، بی‌قراری
• بدن درد شدید و ضعف عضلانی
• وجود فشار خون متغییر
• تاری دید
• تشنج
• پیدایش سردرد‌های شدید و ناگهانی
•عدم تمرکز
•عدم مسئولیت پذیری
•علاقه شخصی
•بی توجهی به اطرافیان
•سرخوشی بیش از حد

ممکن است فرد در طول روز تعداد بیشتری از یک بار مصرف کند. به این دلیل که سورچه دوز بیشتری از مورفین رو داره و به همین دلیل بدن بیشتر ولع مصرف دارد

بهترین روش ترک سورچه

عوارض سورچه بر روی مغز

به دلیل بالا بودن دوز مرفین استفاده شده در مواد مخدر سورچه، ترک آن از سایر دراگ‌ها سخت‌تر بوده و با خطرات متعددی همراه است. به همین علت نیاز است تا ترک سورچه زیر نظر پزشک انجام شود. افرادی که به سورچه اعتیاد پیدا کرده‌اند هر ۲ یا ۳ روز نیاز دارند تا مصرف داشته باشند.
بنابراین در زمان ترک، پس از گذشت ۲۴ ساعت در صورت عدم مصرف این ماده، علائم ترک سورچه در فرد مشاهده می‌شود. در این شرایط بیمار با نشانه‌هایی مانند حالت تهوع و استفراغ، بیرون روی شدید، بی‌خوابی، بی‌قراری و بروز اضطراب و هم چنین تشنج مواجه می‌شود.
با توجه به تمام عوارض و خطرات مصرف سورچه که بر روی دستگاه گوارش، کبد، سیستم دستگاه تناسلی، میل جنسی، دوران قاعدگی در زنان و… ایجاد می‌کند، هنگام قطع مصرف تا متعادل شدن وضعیت فرد معتاد، یک هفته تا 10 روز به صورت کامل دچار بی‌قراری و اضطراب و تعرق زیاد را خواهد بود. و طول دوره درمان این ماده با توجه به قوی بودن آن از سایر مواد بیشتر می باشد تا به طور کامل از بدن خارج شود.
معنای این جمله آن نیست که حال بیمار پس از یک هفته خوب می‌شود، بلکه می‌توان گفت علائم رو بهبودی رفته و به مرور زمان و آرام آرام زیر نظر کارشناسان ترک اعتیاد و پزشک معالج می‌تواند پس از گذشت ۱ ماه با رسیدن به وضعیت مطلوب، سورچه را ترک کند.

با توجه به موارد گفته شده در مورد ترک مواد مخدر سورچه و به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب و ایجاد بازسازی صحیح سیستم ایمنی بدن، بهترین روش ترک سورچه مراجعه به کمپ ترک اعتیاد لاکچری تهران است تا همواره زیر نظر پزشک و مشاور بتواند به صورت کامل پاک شود.
مراحل ترک مواد سورچه، سم زدایی و دوره‌های درمانی طولانی مدت است. در مرحله سم زدایی به تدریج طی ۷ الی ۱۰ روز، اثرات ماده از بدن خارج شده و علائم ترک سورچه به مرور کاهش پیدا کرده و مغز و سیستم بدن به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. این مرحله به میزان دوز مصرف افراد نیز بستگی دارد.
در مرحله پس از سم زدایی و آمادگی شخص با‌ از بین رفتن علائم ترک سورچه، درمان‌های بلند مدت آغاز می‌شود. این مرحله به مدت ۳ الی ۶ ماه به طول می‌انجامد که شامل روش‌های مختلف و مصرف دارو‌های مخصوص زیر نظر پزشک انجام می‌گیرد. در کنار آن، استفاده از خدمات مشاوره و روانشاسی می‌تواند کمک بزرگی به روند درمان بیمار داشته باشد. آموزش خانواده و خانواده درمانی، روان درمانی، جلسات گروهی و جلسات انجمن در حین درمان روانی برای افراد برگزار می شود و همچنین جلسات انجمن دوازه قدمی بعد از ترخیص ادامه می یاد با توجه به اینکه روند درمان این ماده طولانی تر است بهتر است فرد بیمار برای مدت طولانی تری در این جلسات شرکت کند.

 

مطلب پیشنهادی : تجربیات ترک الکل را در این مقاله از کمپ ترک اعتیاد فرمانیه بخوانید .

علائم ترک سورچه

علائم ترک سورچه

با توجه به اینکه سورچه از مشتقات هروئین درست شده و بسیار قوی‌تر و خطرناک‌تر از آن عمل می‌کند تا حدودی علائم ترک سورچه مشابه با هروئین خواهد بود. نشانه‌های ترک مواد مخدر سورچه شامل موارد زیر است:
• تعریق شدید بدن
• بی‌خوابی
• اسهال و اختلال در دستگاه گوارش
• استفراغ و تهوع
• احساس گرما و سرمای بیش از اندازه
• ایجاد پرش عضلانی
• بی‌تابی و بی‌قراری‌های شدید
• گشاد شدن مردمک چشم‌ها
• احساس درد در بدن و استخوان‌ها
هرگاه علائم ترک سورچه در بیمار نمایان شد، فرد میل بیشتری به مصرف مجدد آن خواهد داشت به همین علت بهترین روش ترک سورچه، انجام آن تحت نظر کادر پزشکی و استفاده از کمپ‌های اعتیاد متعبر است. پس از رسیدن به حالت نسبی بیمار برای ترک، دارو‌هایی برای او تجویز می‌شود که دوز آن‌ها به مرور زمان کاهش پیدا خواهد کرد.
پس از آن انجام ورزش‌های سبک و استفاده از رژیم غذایی سالم می‌تواند تا مقدار زیادی به فرد در نگه داری و ماندگاری ترک خود کمک کند.

 

حتما بخوانید: ترک آلپرازولام

جمع‌بندی

مواد مخدر سورچه یا تونی یا سورچی یکی از انواع مشتقات هروئین است که آثار مخرب‌تر و قوی‌تری را بر روی فرد به جا می‌گذارد. استفاده از آن در مهمانی‌ها و شب نشینی‌ها موجب ایجاد احساس سرخوشی، هیجان و لذت فراوان می‌شود. در مقابل پس از گذشت مدت زمانی از مصرف سورچه، عوارض و خطرات آن نمایان می‌شود که می‌تواند فرد را درگیر بیماری‌های کشنده کند. هزینه بالای این محصول موجب شده تا بیشتر افراد ثروتمند جامعه به سمت مصرف آن کشش پیدا کنند. اگر فردی در خانواده درگیر اعتیاد به سورچه شده است می توانید پاسخ سوال چگونه فرد معتاد را راضی به ترک کنیم را در صفحات دیگر ما بخوانید.
در صورت مصرف مواد مخدر سورچه در طولانی مدت، فعالیت مغز کاهش پیدا کرده و از عملکرد طبیعی خود خارج می‌شود. دوره‌های سم زدایی و سپری کردن درمان‌های بلند مدت از شیوه‌های درمان و ترک مواد مخدر سورچه به حساب می‌آیند.

kampcta - کمپ ترک اعتیاد فرمانیه کمپ ترک اعتیاد لاکچری با بهترین امکانات درمانی و رفاهی برای بیماران

برای مشاوره همین حالا با مرکز ترک اعتیاد فرمانیه تماس بگیرید:

 02126100813

 02126231821

 09126896964

 

2 دیدگاه دربارهٔ «سورچه چیست؟ ( بهترین روش ترک سورچه + عوارض اعتیاد به سورچه )»

  1. سلام، جسارتا روش شما برای سم زدایی چیه؟ توی این مرحله چگونه و به چه صورت به بیمار کمک میکنین؟
    هزینه درمان و مدت زمان بستری چقدر است!؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا