علت عطسه بعد از ترک اعتیاد

علت عطسه بعد از ترک اعتیاد چیست ؟(عطسه بعد از ترک متادون)

در این مقاله ما قصد داریم به علت عطسه بعد از ترک اعتیاد (عطسه بعد از ترک متادون) بپردازیم.

افرادی که به داروی متادون اعتیاد دارند پس از ترک این دارو دچار اختلالاتی در سلامت فردی خود می‌شوند. یکی از این اختلالات عطسه بعد از ترک متادون است. متادون در واقع یکی از دارو‌های کمکی است که به عنوان یک ماده افیونی شناخته می‌شود.

مصرف مداوم این دارو منجر به وابستگی فیزیکی و روانی در فرد می‌شود. اما پس از اینکه زمان توقف دارو می‌رسد فرد علائمی را تجربه می‌کند، چیزی شبیه به آنفولانزا شامل آبریزش، عطسه و‌ تر شدن بینی و چشم‌ها.

همچنین سرفه نیز در مواردی دیده شده است اما به کمک دارو و با استفاده از مشاوره‌های مختلف در این زمینه می‌توانید علت عطسه خماری بعد از ترک اعتیاد را تشخیص داده و درمان کنید.

علت عطسه بعد از ترک اعتیاد

علائم ترک دارو در زمان اعتیاد از یک شخص به شخص دیگری متفاوت است. برخی از افراد در زمان ترک متادون علائم را تجربه می‌کنند که گاهی اوقات شبیه به آنفولانزا و یک نوع سرماخوردگی است.

به طور مثال در چند ساعت اول بعد از سم زدایی در کمپ ترک اعتیاد متادون  احتمال دارد عطسه، تهوع و به طور کلی احساسات ناخوشایندی را تجربه کنید. در طرح این دارو ممکن است علائمی مثل سرماخوردگی همراه با درمان آبریزش بینی بعد از ترک اعتیاد به صورت مکرر برای فرد اتفاق بیفتد. حتی گاهی ممکن است استفاده از آنتی هیستأمین و دارو‌های ضد آلرژی هم کارساز نباشد.

کمپ ترک اعتیاد لاکچری فرمانیه با داشتن مشاورانی حرفه ای در کنار شماس.

برای مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید.

02126100813  – 02126231821

09126896964

 

بیشتر بخوانید : قرص دتا چیست؟ 

عطسه بعد از ترک متادون

 

بنابراین می‌توان گفت احساس سرماخوردگی بعد از ترک اعتیاد مانند سرفه و عطسه‌های مکرر در فرد ایجاد علامت تازه و غیر‌معمولی محسوب نمی‌شود. برخلاف آنفولانزا علائم ترک متادون و عطسه‌ها می‌تواند برای چند روز به صورت متوالی و شدید ادامه پیدا کند و ممکن است فرد از قرص سرماخوردگی در ترک اعتیاد استفاده کند . این علائم ترک متادون ممکن است پس از حدود سه روز به اوج خود برسد و نشانه‌هایی مثل موارد زیر را به وجود آورد:

  • درد، سیخ شدن موی بدن، درد عضلانی
  • گرفتگی عضلات، حالت تهوع شدید و استفراغ
  • هوس مجدد مواد مخدر، اسهال و افسردگی

این علائم در هفته اول در بدترین حالت خود رجوع خواهند کرد. برخی از علائم این چنینی ممکن است بیشتر از یک هفته طول بکشد مثل سطح پایین انرژی، اضطراب، افسردگی، بی‌خوابی شبانه و مشکلات در خواب. قطع مصرف مواد این توانایی را دارد که منجر به ناراحتی‌های بسیاری در فرد شود و همچنین خطر بازگشت به مواد افیونی را در وی افزایش بدهد.

مطلب پیشنهادی : انواع مواد مخدر جدید را در مقاله به طور مفصل بررسی کرده ایم .

عطسه بعد از ترک اعتیاد

برای مشاوره همین حالا با مرکز ترک اعتیاد فرمانیه تماس بگیرید:

 02126100813

 02126231821

 09126896964

 

از این رو برخی از افراد در زمان بهبودی سعی می‌کنند دوز‌های پایین‌تری مواد را استعمال کنند که در نهایت منجر به اعتیاد وسیع‌تر می‌شود. بنابراین اگر پس از ترک اعتیاد مجدداً در دوز‌های پایین‌تر مواد افیونی را استعمال می‌کنید بهتر است هر چه سریعتر با پزشک خود این موضوع را در میان بگذارید.

یکی از دارو‌هایی که اغلب برای درمان اعتیاد استفاده می‌شود سوباکس اون نام دارد. در واقع سو باکوس حاوی دو ماده فعال به اسم نالوکسون و بوپرنورفین است که منجر به قطع وابستگی فرد به مواد مخدر مثل متادون می‌شود.

اگرچه این دارو شبیه به نوعی مرفین است و شباهت‌هایی هم با سایر مواد افیونی دارد اما به نوعی سرخوشی بسیار زیاد در فرد ایجاد نمی‌کند. از اینرو فرد کمتر به این دارو اعتیاد پیدا می‌کند. نالوکسان تأثیری را که مواد افیونی در بدن فرد گذاشته است به طور جدی مسدود می‌کند تا احتمال مصرف بیش از حد در شخص ایجاد نشود و پروسه سم‌زدایی آسان‌تر شود.

(بیشتر بخوانید: آشنایی با ماده مخدر ناس )

در واقع این دارو به نوعی از مصرف بیش از حد و کشنده مواد در فرد در زمان سوء مصرف مواد افیونی کمک بسیاری می‌کند.

یک دیگر از گزینه‌های درمان ترک متادون این است که فرد بتواند به کمک پزشک دوز مصرفی را به صورت تدریجی کاهش دهد. این گزینه به بدن این مهلت را می‌دهند تا به صورت تدریجی از وابستگی به دارو ر‌ها شده و به محرومیت عادت کند.

اگر چه زمانی بسیار زیاد برای غلبه برای اعتیاد نیاز است ولی ممکن است گاهی هم علائم ترک متادون یا ماده مخدر آنقدر زیاد نباشد که نیاز باشد فرد مصرف را فوراً ترک کند.

چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم؟ در مقاله ی دیگری از کمپ فرمانیه بخوانید.

عطسه بعد از ترک اعتیاد

حمایت گروهی می‌تواند برای بهبودی بلندمدت از ماده مخدر و متادون حیاتی باشد. در برخی موارد ممکن است شما حمایتی از سوی خانواده خود دریافت نکنید به این دلیل که آن‌ها قادر به درک شرایط شما نیستند. در چنین وضعیتی نباید ناامید بشوید بهتر است با کمک مشاوره افراد را پیدا کنید که شما را در مسیر بهبودی حمایت کند. عطسه خماری و موارد این چنینی ممکن است پس از ترک اعتیاد از مواد مخدر یا متادون به سراغ شما بیاید.

این موارد در واقع چیز طبیعی و ملموسی هستند. بدن در واکنش به شرایط جدید پاسخ‌های جدیدی هم ارائه می‌دهد. بنابراین باید اجازه بدهید بدنتان سیر طبیعی تکامل و پاکسازی خودش را طی کند. در صورت بروز علائم این چنینی تنها کافی است کمی صبوری کنید. علائم ممکن است با وقفه ظهور و سقوط کنند اما چیزی که مهم است صبر و امید شما برای حیات بخشی به بدنی جدید و سلامت است.

آشنایی با مواد مخدر چسب را اینجا بخوانید.

نتیجه‌گیری

همانطور که خواندید ممکن است علائم مختلفی پس از ترک یک ماده مخدر در بدن‌تان ظهور کند. این علائم ممکن است تا چند روز در بدن باقی بمانند و حتی روز به روز شدیدتر هم بشود. در چنین شرایطی باید صبور بوده و اجازه بدهید بدن و سیستم ایمنی آن در پاسخ به محرک‌های این چنینی پاسخ‌های درستی بدهد.

امید و صبور بودن شما کمک خواهد کرد تا بهبودی حاصل شود. خوب است در چنین شرایطی حتماً با پزشک خود مشورت کنید و در صورت تجویز از دارو‌های ضد حساسیت و آلرژی استفاده کنید.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم که امیدواریم مطالبی که در این مقاله گفته شد برای شما مثمر ثمر بوده باشد.

8 دیدگاه دربارهٔ «علت عطسه بعد از ترک اعتیاد چیست ؟(عطسه بعد از ترک متادون)»

  1. دوستان بیمار همدرد سلام
    من حدود 10سال قرص منادون روزانه 3تا دوز20 میخوردم،الان از اول تعطیلات گذاشتم کنار،البته یکسری قرص با دوز توصیه شده از همین پیج استفاده کردم که زیاد تو دردهام افاقه نکرده ولی امروز که 10 فروردین هست،عطسه هام شروع شده و دردهام بیشتر.لطفا برام دعا کنید چون دیگه خسته شدم.

  2. درود و عشق برای تمام انسانها که به بهبودی بیماران معتاد کمک میکنند .منم در حال گذر از این مرحله هستم و ایمان دارم که میتونم ودارم مزه زندگی جدید و نوئی را میچشم .با ترس خودتون روبرو بشید و شکستش بدید هیچی نیست زمانی میفهمید که سلامتی دارید به امید سلامتی برای همه بیماران .از مشاوره شما هم تشکر میکنم عالی و پیروز باشید .

  3. باسلام من روزی 60سیسی شربت متادون استفاده می‌کردم پنجاه روز خودم رادرخانه وبدون پزشک حبس کردم باور نمیکردم اما اراده ولطف خدا الان از شصت وپنج روز گذشته وهروز بهترازدیروز میشم ۸۰درصد خوب شدم ولی گاهی بی خواب یا خلت گلوم اذیت میکنه واین برای من سخت تراز روزهای ۱۵ و۱۶ نیست تنها ازگوگل کمک گرفتم وهرچی توضیح داده بودن کاملا تجربه کردم موبه مو درست بود ممنونم که کمک میکنید یه عده آدمهای مثل من نجات پیدا کنند آخه من حتی پول پزشک هم نداشتم گفتم یامرگ یازندگی که خدا صلاح دونست بیشتر زندگی کنم خیلی سخت بود ولی شدنیست دوستان اراده کنید بخدا میشه

    1. امیدوارم همینطور ادامه بدیو سراغش نری یه خواهشی که دارم اینکه حتما کلاس naبری

    1. دلیل عطسه ی بعد از ترک اعتیاد بخاطره اینه که چون ایمنی بدن به دلیل مصرف اومده پایین و بعد از ترک اعتیاد یجورایی عصب های شما درحال بازسازی بدنی سالم برای شما هستند و به همین دلیل با کوچکترین گرد و خاک یا بو باعث عطسه میشه و تاحدودی حتی میشه گفت که نشونه ی بدی هم نیست که نگرانش باشید چون بدن و عصب شما حساس تر و درحال سالم تر شدنه و این یعنی بدن شما درحال بهبود از وضعیت اعتیاد به مواد هست!

  4. من الان چند روزه ترک کردم ولی متاسفانه بیش از حد معمول حالت افسردگی دارم چکار کنم ممنون میشم کمکم کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا