بهترین روش ترک هروئین کدام است ؟ (عوارض ترک هروئین کدامند)

بهترین روش ترک هروئین کدام است ؟ ( عوارض ترک هروئین کدامند)

طبق تحقیقات کمپ ترک اعتیاد تهران هروئین مواد مخدری هستند که یک منبع اصلی مشترک دارند و در مصرف کنندگان آثار مشابهی بر جای می‌گذارند. این مواد عصاره ی گیاه خشخاش است که در نقاط و گوناگون جهان مانند هندوستان، ترکیه، چین، روسیه، مصر و مکزیک می‌روید. مواد مذکور سیستم مرکزی اعصاب را تخدیر کرده، مسکن، خواب آور مداوای سرفه و اسهال می‌باشند و هر سه در مصرف کننده ایجاد نوعی احساس سلامتی و آرامش فوق العاده می‌کند. به علاوه تنش و اضطراب را برطرف نموده و در مصرف کننده حالت نشاط ایجاد می‌نمایند.

کمپ ترک اعتیاد لاکچری فرمانیه با داشتن مشاورانی حرفه ای در کنار شماس.

برای مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید.

02126100813

02126231821

09126896964

هروئین چیست؟

محصول اصلی که از گیاه خشخاش به دست می آید تریاک نام دارد ( تریاک چیست ) و شیره خشک شده گرزهای گیاه است. پس از تیغ زدن گرزها، شیره ی آن بیرون می آید و در اثر اکسید شدن در مجاورت هوا رنگ قهوه ای تیره‌ای می‌گیرد و نهایتا به مشتی عصاره سفت شده تبدیل می‌گردد که دارای بوی خوب و مزه‌ای تلخ است.

تریاک سابقه مصرف چندین هزار ساله دارد. یونانی ها و رومی های قدیم آن را شادی آفرین می‌خواندند و مصریان قدیم از آن برای مقاصد گوناگون از جمله آرام کردن گریه اطفال استفاده می‌نمودند. اگرچه گرایش بیشتر ما این است که خشخاش را با خاور دور تداعی نمائیم، اما تا زمانی که بازرگانان عرب در سال های 1500 آن را به خاور دور نبرده بودند این ماده ی مخدر مورد علاقه چینی‌ها و هندی‌ها نبود.

با آغاز قرن هفدهم میلادی تریاک در اکثر نقاط اروپا راه یافت و توماس سیندن هام یکی از بنیانگذاران مهم پزشکی انگلستان، استاد و پزشک بنام، تریاک را برای مداوای درد و کمک به استراحت و خواب بیماران توصیه نمود. پزشکان انگلیسی که داروهای مفید بسیاری در آن زمان در اختیار نداشتند با هیجان بسیار از تریاک استقبال نمودند و در خلال بیش از یک قرن مصرف آن در انگلستان به حد افراط رسید و یکی از ناظرانی که در مورد اینگونه مصرف بیمناک بود اعلام نمود که مصرف تریاک برای مداوای جنون و بی نظمی‌های عصبی مانند این است که پزشکی برای آزمایش قرص در اختیار بیمار گذارد و بخاطر این بی احتیاطی مورد مواخذه قرار نگیرد.

برای مشاوره همین حالا با مرکز ترک اعتیاد فرمانیه تماس بگیرید:

 02126100813

 02126231821

 09126896964

بوی هروئین شبیه چیست؟

هروئین مزه‌ی تلخ معمول تریاک را دارد اما کاملا بی‌بو است. البته ممکن است بعد از سوختن بوی تلخی از آن به مشام برسد. در شکل خالص قهوه‌ای رنگ می‌باشد و پس از حل شدن در مایع حلال یا رقیق شدن سفید رنگ می‌گردد.

مشکل اصلی هروئین در مقایسه با تریاک این است که در مدتی کوتاه بدن انسان با آن سازش پیدا می‌کند و برای نشئگی پیوسته باید مقدار مصرف افزایش یابد. شاید بتوان تصور کرد که وقتی برای اولین بار هروئین عرضه شد، پزشکان چگونه از آن به عنوان ماده‌ای بی خطر و غیر اعتیاد آور برای جایگزینی تریاک استقبال نمودند.

یکی از مواد مخدر خطرناک ترامادول می باشد که مصرف آن بسیار رایج شده است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک اعتیاد ترامادول به مقاله ی دیگر ما مراجعه کنید.

طریقه مصرف هروئین چگونه است؟

طرز استفاده از هروئین

در پاسخ به سوال هروئین چگونه مصرف می شود باید بگوییم طریقه سنتی مصرف هروئین تزریق مستقیم آن به داخل رگ است (که تزریق وریدی نامیده می شود) و تزریق آن به زیر پوست است (که به تزریق زیر پوست شهرت دارد) اما چون معتادین غالبا از سرنگها و سوزنهای آلوده استفاده می‌نمایند و ندرتا به هنگام تزریق جنبه های بهداشتی وسایل تزریق را در نظر می گیرند، امکان عفونت در هر دو روش مصرف بسیار زیاد است. برای نمونه در میان معتادینی که ماده مخدر را به خود تزریق می نمایند بیماری هپاتیت بسیار رایج است.

بسیاری از مصرف کنندگان هروئین برای پرهیز از مشکلات عفونت و نیز از این رو که به غلط معتقدند بالا کشیدن هروئین از راه بینی و تنفس آن خطر کمتری دارد و احتمال اعتیاد نیز با این شیوه مصرف کمتر است و از این طرز کشیدن هروئین استفاده می کنند. اکنون یکی از رایج ترین روش ها حرارت دادن هروئین و بالا کشیدن دود آن است که ((تعقیب اژدها)) نامیده می شود.

علاوه بر تریاک، هروئین، مواد مخدر دیگری که از مواد نفتی و یا دوده ی زغال سنگ ساخته می شود نیز وجود دارد. اینگونه مواد مخدر مصنوعی که شبیه مواد مخدر حاصل از تریاک می‌باشد و به صورت قرص از راه خون نیز مصرف می شود، اعتیاد آور می باشند. این مواد صرف برای تجویز پزشکی ساخته شده و به صورت قرص به بازار سیاه وارد می شوند و در سال 1985 پلیس ایالت کالیفرنیا گزارش نمود که یکی از طراحان مواد مخدر برای بازار سیاه به ساختن و فروش هروئین مصنوعی دست زده است که این ماده ی مخدر مانند هروئین بوده اما هزار بار قوی تر از آن است.

 

حتما بخوانید: عوارض ویپ چیست

هروئین چگونه مصرف میشود ؟

عوارض هروئین کدامند؟

تجربه مرکز ترک اعتیاد لاکچری فرمانیه مصرف هروئین خطرهای گوناگونی را به دنبال دارد. معتادان توجهی به خود ندارند و زندگی خود را صرف به دست آوردن این ماده می نمایند. آنان از یبوست و خواب آلودگی دائمی رنج می برند و معمولا مقدار زیادی از وزن خود را از دست داده و لاغر می شوند. و با خطر مصرف بیش از اندازه و مسموم شدن روبرو می باشند. زیرا برای تعیین میزان خالص بودن هروئین و نیز مواد ناخالصی که در آن موجود است هرگز راهی وجود ندارد.

بالاخره جای تاسف فراوان در بحران اعتیاد به هروئین آن است که هرچند هروئین ماده ی مخدری است که ما غربی ها در کشورهای خود از آن بیمناک می باشیم، اما در بسیاری از نقاط جهان، تریاک به دلایل پزشکی یا اجتماعی کشیده یا خورده می شود. در کشورهای افغانستان، برمه، بنگلادش، مصر، اندونزی و دیگر قسمت های خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا، تریاک غالبا تنها داروی در دسترس مردم است. در برخی از این کشورها تریاک قرنها ماده اصلی پزشکی بوده است. تریاک ماده ی بالقوه خطرناکی است، اما همانطوری که انگلستان در قرن نوزدهم کشف نمود، این ماده ی مخدر موارد مصرف و امتیازاتی نیز دارد. نکته ی فاجعه آمیز در کشورهایی که هنوز تریاک مصرف می شود، این است که مبارزات کنونی بین المللی علیه مصرف مواد حاصل از تریاک موب کاسته شدن هرساله میزان تریاک خالصی که برای مصارف سنتی عرضه می شود رو به کاهش است.

نتیجه این که در کشورهایی مانند برمه، تایلند و مالزی مصرف سنتی تریاک اکنون جای خود را به مصرف هروئین داده که به مراتب خطرناکتر است. همانطوری که در مورد برگ کوک گفته شد کشورهای توسعه یافته جهان با تدابیر خویش سبب می گردند که عادات طبیعی و سنتی و نسبتا بی خطر، جای خود را به عادات مدرن خطرناک و گران دهد.

تمام شواهد گویای این است که مسئله ی هروئین هنوز هم به نقطه ی اوج خود نرسیده است.

علائم خماری هروئین چیست؟

ترک هروئین می‌تواند خطرناک و به شدت رنج آور باشد. (اگرچه همانطور که قبلا بیان نموده ام درباره ی خطرات و مشکلات ترک مبالغه شده است). معتاد در صورت نرسیدن هروئین به وی تمام آثار و علائم آنفولانزا را از خود نشان می‌دهد، مانند: لرز، سرگیجه، استفراغ، تعرق، دردهای عضلانی و افزون بر این از اضطراب بسیار نیز رنج می‌برد. یکی از مواد مخدری که  از روی هروئین ساخته می شود و علائمی مانند آن دارد سورچه می باشد همه چیز در مورد مواد مخدر سورچه را در مقالات دیگر توضیح داده ایم که می توانید در این مورد بیشتر از آن استفاده نمایید.

خماری هروئین چند روز است؟

علائم خماری هروئین در افراد مختلف بسته به توانایی جسمی و میزانن مصرف مواد متغییر است و از 12 روز تا چند ماه ممکن است یه طول انجامد. عموما علائم ترک ماده مخدر هروئین 12-6 ساعت پس از مصرف بروز می کند و در حدود 1 تا 3 روز بعد علائم خماری و دردهای ناشی از آن به اوج خود می رسد و سپس 5 تا 7 روز طول می کشد تا به تدریج درد فروکش کند.

عوارض هروئین بر چهره

عوارض هروئین بر چهره

مصرف کنندگان هروئین معمولا مردمک چشمهایشان کوچک است، کم اشتها بوده، ممکن است پرخاشگر و حساس باشند، نتوانند بخوابند و تعرق بسیار داشته باشند، اگر این ماده مخدر از راه تزریق در رگها مصرف گردد آثار سوزن در نقاطی از بدن که دسترسی به رگها آسان است دیده شده و معمول ترین جای تزریق در ناحیه ساعد و به خصوص در ناحیه داخل آرنج است. هنگامی که این رگها در اثر تزریق بیش از اندازه صدمه ببینند معتاد از رگهای دیگر بدن استفاده می‌نماید.

بعضی از معتادان که می‌دانند تزریق در رگهای ساعد دست بسیار متداول است و هنگام دستگیری این ناحیه بدن معتاد مورد بازرسی قرار می گیرد از آن رگها استفاده نمی کنند. معتادینی که وسایل تزریق بهداشتی ندارند و یا به ضدعفونی کردن آنها آشنا نیستند غالبا دچار عفونت نقاط تزریق می‌گردند. معتادینی که از راه بینی یا به وسیله دخانیات هروئین مصرف می نمایند ممکن است به آبریزش بینی یا چشم مبتلا گردند. مصرف کنندگان هروئین معمولا به یبوست، عوارض عمومی سرماخوردگی و یا لرزش دائمی در بدن دچار می‌باشد.

معتادین به هروئین فقط یک هدف در زندگی دارند آن هم بدست آوردن و مصرف ماده مخدر آنها است و علاقه‌ای به هیچ چیز دیگری ندارند. اگر دانش آموز باشند از مدرسه غیبت می نمایند، اگر شاغل باشند سرکار خود حاضر نمی شوند، از دوستان خود دوری می گزینند و به دیدن خویشان و نزدیکان خود نمی روند، روابط احساسی و جنسی خود را از میان می برند. سرگرمی های قدیم خود را ترک گفته، غالبا مدت های طولانی سرجای خود می نشینند و هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

این معتادین معمولا علاقه به مخفی کردن اعمال خود داشته و غالبا قابل اعتماد نمی‌باشند. آنان دروغ می‌گویند و حتی از نزدیکترین و عزیزترین کسان خود دزدی می‌نمایند. قول هائی می‌دهند که نه می‌توانند و نه می‌خواهند به آن‌ها عمل کنند. غالبا از نظر ظاهر نامرتب، کثیف و لاابالی بوده و همواره مشکلات مالی دارند.

آنها غالبا به سبب همراه داشتن مواد مخدر و یا دزدی و گدایی برای خرید مواد مخدر، و حتی فروش مواد مخدر با پلیس درگیر می‌شوند.

 مطلب مرتبط: مرفین چیست

علائم ترک هروئین چیست؟

از جمله علائم ترک هروئین آن است که معتادان با هر روش ترک اعتیاد در ماهیچه های خود دردهائی مانند درد آنفلونزا دارند. همچنین عوارض ترک هروئین در بیشتر افراد شامل :

  • اضطراب و سردرد
  • اسهال
  • سرگیجه
  • استفراغ
  • ضعف عمومی بدن  می‌شوند.

چگونه هروئین را ترک کنیم؟

عده‌ی کمی از پزشکان خانوادگی تجربه کافی برای برخورد با اینگونه بیماران دارند، لذا آنان باید برای درمان به درمانگاه‌های تخصصی و کمپ‌های ترک اعتیاد مراجعه نمایند. ترک ماده مخدر هروئین بدون کمک متخصصین نیز امکان دارد در صورتی که معتاد در محیط راحت و بی دغدغه کاملا در استراحت باشد. برای مداوای دردهای بدن باید از قرص های مسکن معمولی استفاده نمود. استحمام با آب گرم و استفاده از کیسه آب داغ بسیار مفید است. برخی از فیلم‌ها و کتاب‌ها درباره مشکل ترک مواد هروئین مبالغه نموده‌اند در حالی که عملا هروئین از ترک بنزودیازپین و باربی چوریت آسان تر است.

به هنگام ترک، تشخیص علت شروع اعتیاد بسیار مهم است، زیرا اگر در شرایط و فشارهای زندگی که مسبب اعتیاد بوده‌اند تغییری ایجاد نشود احتمال دارد که معتاد بلافاصله پس از ترک دوباره به مصرف هروئین روی آورد.

بهترین روش ترک هروئین

تجربه ما نشان می‌دهد که بهترین روش، مراجعه به کمپ ترک اعتیاد هروئین میباشد که دارای مشاورین متخصص و دارای مدارک معتبر هستند. البته مدت زمان ترک هروئین در کمپ لاکچری به عوامل متعددی بستگی دارد مانند مقدار مصرف و شرایط جسمی بیمار. در کمپ ترک اعتیاد فرمانیه بیمار در حال ترک به طور مرتب بررسی می‌شود. در نظر داشته باشید فقط ترک فیزیکی برای هروئین کافی نیست. مساله اصلی در ترک هروئین بحث روحی و روانی است. به همین دلیل ترک هروئین در خانه انتخاب مناسبی برای درمان این بیماری نیست. عوارض ترک هروئین در خانه بسیار شدید بروز می کند و این موضوع نیز دلیل مضاعفی بر مناسب نبودن ترک در خانه می باشد.

در کمپ ترک اعتیاد خصوصی فرمانیه کلاس‌های مشاوره به صورت گروهی و خصوصی با حضور مددیاران و مشاوران به طور منظم برگزار می‌شود. در این جلسات فرد در حال ترک، آموزش دیده و با دنیای بیرون از مصرف مواد مخدر آشنا می‌شود. تمرکز مشاوران در کمپ فرمانیه این است که به هر فرد باتوجه به خصوصیاتش آموزش داده شود تا فرد با روحیاتش آشنا شده و در دنیای بیرون از مرکز سم زدایی بتواند بدون مصرف مواد به زندگی خود ادامه دهد.

برای مشاوره همین حالا با مرکز ترک اعتیاد فرمانیه تماس بگیرید:

 02126100813

 02126231821

 09126896964

ترک هروئین چند روز است؟

می توان به اعتیاد طور دیگه ای نگاه کرد: انسانها به طور طبیعی به همبستگی و ارتباط نیاز دارند. هنگامی که خوشحال و سلامت هستید ارتباطات عاطفی و … بین شما و اطرافیانتان اتفاق می افتد. هنگامی که به دلیل دور ماندن از اجتماع، آسیبهای روانی و یا سختی‌های زندگی از بر قرار کردن ارتباط و همبستگی در شما جلوگیری شود با چیزهایی که به شما احساس آرامش می دهند ارتباط برقرار می کنید. که این چیزها می‌توانند موارد زیر باشند:

  • چک کردن دائم گوشی همراه
  • بازی کردن زیاد
  • شبکه های اجتماعی
  • و یا حتی مصرف مواد مخدر

ما به خاطر طبیعت درونی مان حتما باید با چیزی پیوند ایجاد کنیم. و تنها را از بین بردن پیوندهای ناسالم، ایجاد پیوندهای سالم با کسانی که دوست داریم با آنها باشیم می باشد. اعتیاد فقط نشانه ای از بحران عدم ارتباط می باشد که در اطراف ما در جریان است و همه ما آن را حس می کنیم. از سال 1950 میلادی، تعداد دوستان هر فرد آمریکایی در حال کاهش و فضای خانه ها و فواصل موجود در حال افزایش می باشد که این یعنی انتخاب فضای بیشتر به جای دوستان و انتخاب کالا و لوازم به جای ارتباط با آنها. جنگ مواد مخدر که حدود یک قرن از آن میگذرد همه چیز را بدتر کرده یعنی به جای کمک به معتادان برای بهبودی و برگشت آنها به زندگی عادی ما آنها را از جامعه ترد کرده و پیدا کردن شغل و ثبات را برایشان سخت می کنیم و اگر فرد معتاد را با مواد مخدر دستگیر کنیم حمایت و امتیازات را از آنها صلب کرده و آن را به زندان می اندازیم که دقیقا مانند همان قفس می‌باشد.

ما افرادی که در موقعیت بدی قرار دارند را در موقعیتی که احساس بدتری کنند قرار می دهیم و از آن‌ها به خاطر بهبود نیافتن متنفر هستیم.

مصرف تریاک، تفنن مرگبار

 مطلب مرتبط: تعریف بیماری اعتیاد

دلیل اعتیاد افراد به ماده مخدر هروئین

یکی از آزمایش های انجام شده که توسط مرکز ترک اعتیاد فرمانیه برای شما آماده شده است این است که اگر فردی به مدت زمان 20 روز هروئین مصرف کند، روز 21 به خاطر قلاب های شیمیایی که در هروئین وجود دارد به شدت به آن احساس نیاز پیدا خواهد کرد که این یعنی اعتیاد. اما یک لحظه صبر کنید، اگر استخوان لگن شما بشکند و شما را به بیمارستان انتقال دهند مدت زمان زیادی در آنجا خواهید بود که در این مدت مقدار قابل توجهی به شما داروی DIAMORPHINE زده خواهد شد که DIAMORPHINE قویترین هروئین موجود می‌باشد که هرجایی یافت نمی شود. پس در بیمارستان تعداد زیادی از آنها باید معتاد شوند؟ اما این مسئله به شدت مورد بررسی قرار گرفته و این اتفاق هرگز نمی‌افتد.

آزمایش روی موشها

یک آزمایش روی موش ها انجام شده که آنها را درون قفس انداخته و دو بطری در آن قرار داده اند. در یکی از بطریها فقط آب و دیگری آب همراه با مواد مخدر می‌باشد. موش شروع به خوردن آبی می‌کند که همراه مواد مخدر می‌باشد و انقدر آن کار را انجام می‌دهد تا بمیرد. اما دانشمندی متوجه موضوعی شد که گفت شاید چون آن موش تنها است از آن آب همراه با مواد مخدر می‌خورد تا بمیرد. پس آزمایش دیگری انجام داد که در آن تعداد زیادی موش و وسایل سرگرمی برای آنها در قفس وجود داشت و آن دو بطری را نیز درون قفس قرار داد. در این آزمایش موشها حتی اگر مجبور هم می‌شدند از آن آبی که ماده مخدر داشت استفاده نمی‌کردند.

آزمایش سربازهای آمریکا در جنگ ویتنام

شاید بگویید که آزمایش بالا بر روی موشها انجام شده و شاید بر روی انسان این آزمایش درست نباشد اما در زمان جنگ ویتنام، 20% از سربازان آمریکایی هروئین مصرف می‌کرند و مردم آمریکا از این می‌ترسیدند که وقتی جنگ تمام شود، ممکن خیابان های آمریکا پر از سربازانی که به هروئین معتاد هستند شود. اما این اتفاق نیفتاد و وقتی که سربازها به خانواده خود برگشتند کسی از آن‌ها به مرکز ترک اعتیاد نرفت و یا علائم ترک هرویین در آن‌ها وجود نداشت.

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سید مرتضی شهیدی
    20 آبان 1401 23:41

    با سلام من کامل کامل این مقاله را خواندم .بسیار بسیار مفید و مطالب‌خوبی داشت فقط دقیقا اشاره نشده معتاد هرویین بزرگ ترین و اصلی ترین مسئله تنبلی است.معتاد به شدت تنبل میشود…و اینکه برای ترک به هیچ وه نباید از آب گرم استفاده شود…فقط و فقط آب سرد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست