عوارض مصرف شیشه بر بدن (در زنان و مردان) + علائم فرد معتاد به شیشه

عوارض مصرف شیشه بر بدن (در زنان و مردان) + علائم فرد معتاد به شیشه

در این مقاله به موضوع عواقب، اثرات و عوارض مصرف شیشه در مردان و زنان می‌پردازیم و علائم مصرف شیشه در چهره را در افراد مختلف و همچنین افرادی که برای اولین بار اقدام به مصرف آن می‌کنند و عوارض مصرف یکبار شیشه را در آن‌ها بررسی می‌کنیم.

برخی افراد می‌پرسند با چند بار مصرف شیشه معتاد میشویم؟ باید بدانید پس از اولین بار مصرف شیشه که یکی از انواع مواد مخدر سنتی است یک حالت سرخوشی به شخص دست می‌دهد که همین حالت باعث می‌شود فرد تمایل به ادامه مصرف پیدا کند و معتاد شود. اما مصرف این ماده مخدر عوارضی ویرانگری در پی دارد که در مقایسه با سایر مواد مخدر بسیار وحشنتناک‌تر است و بسیاری از عوارض جسمی و روحی مصرف آن قابل برگشت هم نیست و برای همیشه با فرد باقی می‌ماند.

kampcta - کمپ ترک اعتیاد فرمانیه کمپ ترک اعتیاد لاکچری با بهترین امکانات درمانی و رفاهی برای بیماران

برای مشاوره همین حالا با مرکز ترک اعتیاد فرمانیه تماس بگیرید:

 02126100813

 02126231821

 09126896964

 

علائم مصرف شیشه برای اولین بار

این تفکر که مصرف هر ماده مخدری برای اولین بار هیچ مشکلی را به وجود نمی‌آورد بسیار اشتباه است. حتی با یک بار مصرف، اعتیاد به مواد مخدر شروع می‌شود و مصرف شیشه حتی برای بار اول آسیب غیر قابل جبرانی برای مغز پدید می‌آورد.

علائم مصرف شیشه برای اولین بار

بسیاری از نوجوانان و جوانان نیز بر این باورند که مصرف شیشه برای بار اول مشکلی ایجاد نمی‌کند در حالی که چنین نیست. آیا تا به حال شنیده‌اید که کسی بگوید که یک بار شیشه مصرف کرده‌ام ولی مشکلی برایم پیش نیامده؟

به گفته همه کارشناسان مصرف این ماده روانگردان برای اولین بار احتمال ۸۰ درصد مصرف مجدد را افزایش می‌دهد. پس باید علائم و نشانه های مصرف را مخصوصا در بار اول جدی بگیریم.

همانطور که در بالا گفتیم زمانی که فردی که شیشه مصرف می‌کند دو ماده شیمیایی به نام “نوراپی نفرین” و “دوپامین” در مغز آزاد می‌شوند که باعث برانگیخته شدن سیستم عصبی مرکزی او خواهد شد. این قضیه را در نظر بگیرید که مصرف شیشه در دوز پایین باعث عدم گرسنگی و خستگی می‌شوند. در ضمن کسانی که بار اول این ماده مخدر را مصرف می‌کنند معمولا تا 24 ساعت نمی‌خوابند و بسیار سرحال به نظر می‌رسند و احساس انرژی کاذب بیش از اندازه‌ای می‌کنند. در بعضی افراد ممکن است دچار یک گیجی شدیدی شوند طوری که احساس می‌کنند دنیار دور سرشان می چرخد. بسیاری از دانشجویان و افرادی که می‌خواهند شب بیدار بمانند نیز کم کم وارد این منجلاب می‌شوند.

پس از اقدام شخص به مصرف برای اولین بار تا مدت‌ها نیاز به غذا و استراحت را از فرد می‌گیرد این روال تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که مغز دیگر توانایی همکاری ندارد و فرد برای مدت طولانی بیهوش می‌شود. اگر میخواهید بدانید عوارض ترک شیشه چیست در مقاله ا دیگر از کمپ فرمانیه به آن پرداخته ایم.

کمپ ترک اعتیاد لاکچری فرمانیه با داشتن مشاورانی حرفه ای در کنار شماس.

برای مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید.

02126100813

02126231821

09126896964

عوارض پوستی مصرف شیشه

بیشترین تاثیر شهودی را که می‌توان از مصرف شیشه به آن اشاره کرد و برای اطرافیان قابل تشخیص است عوارض ناشی از مصرف شیشه روی پوست است و امری بسیار شایع است. به گفته مصرف کنندگان معمولا احساس قلقلک شدیدی در پوست پیدا کردند و یا احساس می کردند حشراتی روی پوست آن‌ها است به همین دلیل شروع به خاراندن خود می‌کردند. بعد از خارش زیاد آن نقطه موجب زخم و خونریزی می‌شود. به دلیل اینکه استفاده از این ماده باعث انقباض رگ و شریان‌ها و تخریب عروق و نرسیدن خون کافی به پوست می‌شود در نتیجه پوست خشک شده و جریان خون به آن کاهش پیدا کرده و قادر به ترمیم زخم‌های ایجاد شده نیست و زخم‌ها خیلی دیر بهبود پیدا می‌کنند و ممکن است موجب فرسودگی و یا عفونت در زخم‌ها شود.

برای آشنایی بیشتر با مخدر شیشه میتوانید به این وبلاگ مراجعه کنید.

درصد ابتلا به یکی از سرطان های نادر پوستی به نام سارکوم کاپوزی در افراد مصرف کننده شیشه نیز بالاست. همچنین پوست صورت و بدن در این افراد به دلیل تخریب لایه‌های پوستی دچار افتادگی می‌شود و چهره‌شان به سرعت تغییر کرده و آن طراوت و شادابی قبلی را ندارد بنابراین لازم است حتما برای درمان عوارض پوستی مصرف شیشه به پزشک مراجعه شود.

یکی دیگر از عوارض زیانبار شیشه اثری است که بر روی مغز می‌گذارد.

 

مطلب مرتبط : عوارض ناس بر اسپرم

 

عوارض شیشه بر مغز

عوارض شیشه بر مغز

عوارض مخدر شیشه که در کمپ لاکچری تهران فرمانیه -متخصص در ترک شیشه- برای شما توضیح داده شده است، در سیستم اعصاب مرکزی سلولها یا رشته های عصبی مستقیم به همدیگر متصل نیستند بلکه بوسیله فضای بسیار کوچکی بنام سیناپس بهم وصل می‌شوند. برای انتقال پیام عصبی از یک سلول به سلول دیگر وجود دو میانجی سلول عصبی بنام سروتونین و دوپامین در فضای سیناپس ضروری است. مصرف شیشه باعث افزایش ترشح این دو ماده می شود ( تا 10 برابر) که شخص مصرف کننده در ابتدا علائم بسیار خوشی را تجربه می‌نماید مثل احساس قدرت، ریسک پذیری، نترسیدن، پرحرفی، صمیمی بودن با خانواده، افزایش میل جنسی، بی خوابی، خیره شدن بریک نقطه، شعرخوانی و رقص طولانی و…

به علت ترشح زیاد مواد میانجی از انتهای اعصاب، بعد از مدتی اعصاب تحلیل رفته و مغز نمی‌تواند کار طبیعی خود را انجام دهد در نتیجه احساس سرخوشی معمولا با افت سریع روبرو می‌شود و بیمار بخاطر ترس از عوارض مصرف نکردن (سر درد شدید، لرزش، بیقراری)، اقدام به مصرف مجدد می‌کند، به این ترتیب پس از مدتی مصرف شیشه تبدیل به اعتیاد می‌شود.

مطلب مرتبط :ترشح دی ام تی در مغز

آیا مصرف شیشه بر اسپرم تاثیر دارد؟

عموما این شایعه در بین افراد وجود دارد که مصرف شیشه باعث افزایش میل جنسی خواهد شد؛ اما واقعیت این است که مصرف شیشه با گذر زمان باعث کاهش میل جنسی در فرد مصرف کننده خواهد شد. فرد مصرف کننده شیشه  با توهم شیشه فکر می کند که توانایی جنسی اش با مصرف شیشه بهبود پیدا کرده است اما این موضوع اصلا درست نیست مصرف مداوم شیشه چه بسا باعث زودانزالی و از دست رفتن توان جنسی نیز خواهد شد. تاکنون آزمایش دقیقی بر روی اسپرم ها صورت نگرفته اما با آزمایش هایی که بر روی حیوانات صورت گرفته مشخص شده مصرف شیشه تاثیر مستقیم بر اندام تناسلی دارد و عوارض شیشه بر روی اسپرم شامل غیر فرم شدن اسپرم، کاهش سرعت و مقدار اسپرم می باشد.

مصرف شیشه چه عوارضی دارد؟ ( کوتاه مدت )

  1. خونریزی، افزایش دمای بدن، گشادشدن مردمک ها و سکته به دلیل افزایش ترشح دوپامین و بالارفتن فشارخون، ضربان غیر طبیعی قلب، التهاب کبد، هپاتیت
  2. توهم، اضطراب، تهوع، عصبی بودن، تشنج و گازگرفتن زبان، ازبین رفتن حافظه کوتاه مدت وکابوس شبانه.

عوارض مصرف مواد شیشه در دراز مدت

  1. افکار خودکشی، وسواس شدید، پرخاشگری
  2. کم خونی بدلیل خونریزی، آسیب به کلیه‌ها در اثر فشار خون بالا
  3. رهاکردن دوستان پیشین به علت بدبینی به آن‌ها

جنون شیشه مهمترین عوارض مصرف شیشه در دراز مدت است. بیمار به دقت اطراف خود را زیر نظر می‌گیرد و در بسیاری از موارد از پنجره با دوربین یا بدون دوربین اوضاع را در نظر می‌گیرد. بعد از مدتی این وضعیت برعکس می‌شود و این بار فکر می‌کند همه او را زیر نظر دارند و نسبت به همه چیز بدبین می‌شود. فکر می‌کند دیگران او را زیر نظر دارند و پنجره‌ها را می‌پوشاند، حتی روزنه را از بین می‌برد (مثل روزنه پریز برق) و هزاران دلیل می‌تراشد. به اعضای خانواده شک می‌کند و تهمت‌های اخلاقی می‌زند. در اثر توهم شدید صداها را می‌بیند و رنگ‌ها را می‌شنود. در اثر بدبینی شدید به دیگران یا خودش آسیب می‌زند. اگر مصرف شیشه همراه با الکل باشد فرد به کارهای بی‌شرمانه دست می‌زند.

مطلب مرتبط :عوارض بنزای چیست؟

عوارض مصرف شیشه در مردان

یکی از علائم مصرف شیشه در مردان افزایش میل جنسی است. عارضه دیگری که معمولا پس از 6 ماه مصرف برای مردان روی می‌دهد تاثیر شیشه بر پروستات و اختلال در دریچه پروستات است که ادرار و اسپرم با هم دفع می‌شوند و اختلال در روابط جنسی بوجود می‌آید.

عوارض مصرف شیشه در زنان

متاسفانه امروزه زنان و دختران جوان به واسطه برای لاغری به روش‌های مختلف رو به مصرف شیشه آورده‌اند که عوارض سنگینی برای آنان به همراه دارد. برخی از زنان هم به بهانه شادی اقدام به مصرف این ماده مخدر می‌کنند غافل از این که شاید به صورت گذری بتوانند به حس شادی برسند اما پس از گذشت مدتی کوتاهی دچار عوارض ناشی از مصرف شیشه خواهند شد.
و باز هم متاسفانه علاوه بر این که آمار مصرف در زنان افزایش پیدا کرده، سن افراد مصرف کننده هم پایین‌تر آمده است. تبلیغات هم در این زمینه بسیار موثر بوده است. تبلیغات زیادی در زمینه داروهای لاغری و کاهش وزن وجود دارد و اغلب زنان نمی‌دانند که قرص‌های لاغری حاوی شیشه است و به طور ناآگاهانه مصرف می‌کنند و به مرور زمان وابسته می‌شوند و دوز مصرف خود را بالا می‌برند و دراین زمان مضرات شیشه آشکار می شود که نتیجه‌اش عوارضی است که در جسم و روان آن‌ها پدیدار می‌شود.
برخی از عوارض شیشه در زنان شامل مواردی مانند خشکی دهان، سوزش و ترک لب‌ها، تعریق بیش از اندازه بدن، بزرگ شدن مردمک چشم‌ها است.

 مطلب مرتبط: ترک کوکائین در خانه

علائم فرد معتاد به شیشه

خیلی از افراد به دلایل و بهانه‌های مختلف به مصرف شیشه روی می‌آورند به عنوان مثال دانشجویان و دانش آموزان در زمان‌هایی که امتحان دارند و می‌خواهند شب را بیدار بمانند و مطالعه کنند اقدام به مصرف شیشه می‌کنند. اما باید بدانید با مصرف شیشه توسط فرد بلافاصله علائمی در او بروز می‌کند. به این علائم به طور کلی علائم مسمومیت گفته می‌شود. البته علائم مصرف این ماده محرک در همه یکسان نیست و و شدت علائم شیشه کشیدن در افراد متفاوت است.

نشانه مصرف شیشه: به طور کلی هر نوع تغییر ناگهانی و قابل شهود در شیوه و سبک زندگی فرد باید مورد توجه قرار گیرد. برای مثال لاغری بیش از حد بدون هیچ برنامه و رژمی و یا بی خوابی‌های زیاد برای فردی که تا دیروز پرخواب بوده باید مورد سوال قرار گیرد اما با این حال چند نشانه بارز برای اعتیاد به شیشه وجود دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

علائم رفتاری اعتیاد به شیشه

  • پر حرفی
  • خشم و پرخاشگری
  • بدبینی
  • بی‌قراری و عدم آرامش
  • عدم تمرکز
  • افسردگی
  • سوء ظن و بدگمانی
  • توهم
  • افت تحصیلی و یا حتی پیشرفت تحصیلی ناگهانی در دانش آموزان و دانشجویان

اثرات کوتاه مدت جسمی اعتیاد به شیشه

  • مشکلات گوارشی
  • نامنظم شدن ساعت خواب و طولانی شدن زمان بیداری
  • گشاد شدن شدید مردمک و قرمز شدن چشم
  • افزایش ضربان قلب و فشار خون
  • از دست دادن اشتها و لاغری و کاهش وزن
  • مشکلات در گردش خون
  • تعریق بیش از حد
  • اسهال و استفراغ
  • قرمز شدن چهره

 

تاثیرات مصرف شیشه در چهره

  • خونریزی و خشکی پوست
  • پوسیدگی دندان و ریختن سریع دندان‌ها
  • کمبود ویتامین و از دست دادن مواد معدنی
  • خستگی بیش از حد
  • از دست دادن حافظه
  • کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها
  • بدبو شدن دهان

اثرات مصرف شیشه در چهره را می‌توان با یدن این علائم تشخیص داد.

علائم مصرف شیشه

علائم مصرف شیشه در مردان و زنان

  • داشتن حس توانمندی
  • پرتحرکی
  • کاهش نیاز به خواب
  • کاهش اشتها
  • کاهش وزن
  • تحریک پذیری
  • احساس پوچی
  • اضطراب
  • پارانوئید
  • بی تدبیری
  • علائم روان‌پریشی
  • آشفتگی در صحبت کردن
  • انجام تکراری و مداوم یک کار برای مدت زمان طولانی

عوارض مصرف شیشه بر بدن

علائم سوء مصرف شیشه

همان طور که گفتیم همان طور که گفتیم بیشترین عوارض شیشه در بدن می‌تواند بر روی سیستم عصبی و نورون‌های مغز است. در نتیجه سوء مصرف آن باعث بیماری‌هایی همچون اختلال در حرکت، افسردگی، تب، تشنج، کما و همچنین موجب سکته مغزی شود. اگر میخواهید بدانید خماری شیشه چه علائمی دارد و از مقالات دیگر کمپ فرمانیه در مورد شیشه کمک بگیرید.

افرادی که اعتیاد به شیشه دارند درصد ریسک پذیریشان زیاد می‌شود و در کنار رفتارهای پرخاشگری که دارند سبب بروز رفتارهای خطرناک دیگری شود که ممکن است منجر به مرگ خود و یا اطرافیان شود. فرد معتاد به مواد روان گردان از جمله شیشه دائما در توهمات و تصورات خود زندگی می‌کند. حتما در اخبار و روزنامه‌ها شنیده‌اید که فرد مصرف کننده‌ای در توهمات خود فرزندش را به شکل یک حیوان تصور کرده و برای اینکه آن را از خود دور کند فرزند خود را کشته و بعد از خارج شدن از آن عوالم تازه فهمیده است دست به چه کاری زده است.

سردرد ناشی از مصرف شیشه

بروز سردرد ناشی از مصرف شیشه امری طبیعی است که در مصرف کنندگان به وجود می آید همچنین رعشه و هذیان نیز بخشی از مضرات شیشه بر بدن فرد می باشد.

 

مصرف بیش از حد هر نوع ماده مخدری خطر اوردوز را به دنبال دارد. اینکه اوردوز چیست و چگونه رخ می‌دهد را در مقاله دیگر ما بخوانید.

 

عواقب مصرف شیشه

شیشه مواد مخدر چه عوارضی برای مصرف کننده دارد ؟ از عوارض فردی که جسم و روح فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا عوارض خانوادگی و شغلی که خانواده او و حتی اجتماع هم تاثیر می‌پذیرند.

افزایش فشارخون و نارسایی کلیه، سکته‌های مغزی و قلبی تنها بخشی از عواقب مصرف شیشه است که جسم فرد مصرف کننده را درگیر می‌کند.

طبق تحقیقات عوارض کشیدن شیشه باعث تشدید انواع خشونت‌های خانوادگی و سوء رفتار می‌شود. فرد مصرف کننده شیشه در خانواده رفتارهای خشونت آمیز و تهاجمی از خود نشان می‌دهد و حتی نسبت به همسر خود حالت بدبینی و شک دارد که همه این موارد باعث از بین رفتن روابط در خانواده شده و خانواده را به سوی فروپاشی می‌کشاند. معتادین به شیشه به دلیل اثری که این ماده مخدر بر مغز آنان می‌گذارد بسیار تحریک پذیر بوده و تا سر حد جنون می‌توانند دچار خشم شوند. در این مواقع کوچکترین چیزی می‌تواند خشم آنان را تشدید کند. دیده شده کودکان زیادی در چنین خانواده‌هایی مورد خشم و آزار قرار گرفته‌اند. این افراد به هیچ وجه قادر به کنترل خشم خود نیستند.

‌متأسفانه با افزایش مصرف موادمخدر صنعتی مانند شيشه آمار كودک ‌آزاری و همسر آزاری هم بالاتر می‌رود. همسری که در خانواده مورد آزار و اذیت و خشم قرار بگیرد طبیعتا نمی‌تواند وظایف مادری خود را در قبال فرزندان به درستی انجام دهد و و یا در برابر خشم همسرش از کودکان خود مراقبت کند در نتیجه از این بعد باز هم کودکان هستند که آسیب می‌بینند.

از طرف دیگر فرد معتاد به شیشه برای تامین هزینه شیشه مصرفی خود ممکن است به رفتارهای مجرمانه و خشونت آمیز در جامعه دست بزند و امنیت جامعه را به خطر بیندازد. طبق نمونه‌های موردی حتی دیده شده فرد برای تامین هزینه مصرف خود دست به دزدی حتی یک جفت کفش تا موارد شدیدتری مانند قتل هم زده است. با تمام این عوارض ترک شیشه بهترین کاری است که فرد مبتلا باید انجام دهد. امروزه ترک شیشه به روش ماتریکس اتفاقی است که بسیار فراگیر شده است.

kampcta - کمپ ترک اعتیاد فرمانیه کمپ ترک اعتیاد لاکچری با بهترین امکانات درمانی و رفاهی برای بیماران

برای مشاوره همین حالا با مرکز ترک اعتیاد فرمانیه تماس بگیرید:

 02126100813

 02126231821

 09126896964

 


4 دیدگاه دربارهٔ «عوارض مصرف شیشه بر بدن (در زنان و مردان) + علائم فرد معتاد به شیشه»

  1. سلام و عرض ادب، دوستی دارم که چهل ساله انواع مواد مخدر را بصورت کنترل شده دوره یا سه ماه یکی دوروز استفاده میکنه فرقی هم نمیکنه شیشه باشه هروئین. تریاک شیره و… سنس حدود 74 یا 75,6 است تو ی بدنش هیچ تاثیری هم ار لحاظ شکل و قیافه نگذاشته، ، خودش میگه عمری و پولی برای خرید واستفاده واعتیاد شدن نیست، اعتقاد دارم که ترک اعتیاد مواد مخدر فقط و فقط به اراده و وتصمیم شخص معتاد داره، بقیه راه کارها وتجربیات شاید بتونه کمک کنه، .هرکسی توانایی خودش را بهتر از همه میدونه. ضمن اینکه مواد مخدر امروزی %90 ناخالصی بد داره که آلوده هستن وموجب بیماری می‌شوند، و بسیار گران هستن ، من هرچه فکر میکنم توجیه نمیشم که چطور پول خرید را که اکثرا ازجوانان هستن چگونه فراهم میکنن. ، در هر حال ترک اعتیاد احتیاج به دکتر نداره ، همه اونهایی که مصرف میکنن تجربه شون خیلی بالاست، بنظر میرسه که فرهنگ وتحصیل بسیار مؤثره.

    1. نه حرف من نیست حرف چند 10سال تجربه برنامه های مختلف مثل NA شاید یک شخص 1سال کنترلی مصرف کنه شایدم یک شخص دیگ 5سال کنترلی مصرف کنه ک ب این تایم میگن دوران طلایی دورانی ک کنترل مواد دست شماست ،این ک کجا بکشید،با کی بکشید با چی بکشید،ولی بعد چندوقت کنترل شما دست مواد اون دستور میده ک کجا بکش،باکی بکش،باچی بکش،مثال:شاید ی روز اگ بهترین رفیقت نبود یا باغ و خونه خالی نبود مصرف نمیکردید،ولی چشم باز میکنیم میبینیم،تو خرابه ها تو سرویس بهداشتی ها داریم مصرف میکنیم،

    2. نه حرف من نیست حرف چند 10سال تجربه برنامه های مختلف شاید یک شخص 1سال کنترلی مصرف کنه شایدم یک شخص دیگ 5سال کنترلی مصرف کنه ک ب این تایم میگن دوران طلایی دورانی ک کنترل مواد دست شماست ،این ک کجا بکشید،با کی بکشید با چی بکشید،ولی بعد چندوقت کنترل شما دست مواد اون دستور میده ک کجا بکش،باکی بکش،باچی بکش،مثال:شاید ی روز اگ بهترین رفیقت نبود یا باغ و خونه خالی نبود مصرف نمیکردید،ولی چشم باز میکنیم میبینیم،تو خرابه ها تو سرویس بهداشتی ها داریم مصرف میکنیم،

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا